Aku ingin, Mencintaimu!!

Image
Photo credit to Google Image ^^ Assalamualaikum, untuk pembaca yang sudi menjengah ke blog yang tidak seberapa ini, rasanya sudah terlalu lama aku tidak menulis apa- apa di sini, dek kerana pengaruh Instagram dan Facebook yang lebih mudah di akses😪 (kononnya) Hari ini, ingin ku kongsikan, sebuah puisi lama yang ku tulis. Setelah berkurun lamanya barulah aku mampu meletakkannya di sini, hehehehe.. Perit ku rasakan, Saat perasaan diuji dengan pelbagai dugaan, Sakit   yang ku tanggung, Tiada siapa yang menyedari, Namun, bisikanNya mengubat segala kelukaan, Dan cuma kepada Allah ku labuhkan segala rintihan, TeguranNya ku jadikan pedoman, Agar diri tidak kecelaruan, Ku akui,   ada ketika, emosi menguasai akalku hingga terkadang hati menanggung azab amarah dan kadangkala mempengaruhi hatiku, sampai aku lupa, betapa indahnya kesabaran, Allah... Malu rasanya mengenangkan dosaku Zikir yang meniti di bibirku, Seperti tiada bererti buat ji

Puisi cinta buat Rabbi




BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

Salam sobahul Khoir ....

'Cukuplah Allah untukku..'

that's a great word right?
Allah is the one who knows everything about us...
I 'm  FALL In LOVE..........
hehe

Kekasih yang ku sayangi,
Acapkali ku baca surat cintamu,
Semakin bercambah benih cinta ini,
Semakin segar kuntuman yang menghiasi perasaan ini,

Satu perkara yang ku kagumi tentangmu,
Engkau tidak pernah putus menghubungiku,
Walau terkadang aku terlalu sibuk dengan urusanku,
Ada saja pesananmu yang menggembirakan hatiku,
Lantas itu yang membuat aku semakin jatuh hati padamu,

Saat panggilanmu sampai padaku,
Ada ketika, aku terus menyambutnya,
Ada ketikanya juga...
Aku terlambat menyahutnya,

Kadangkala ingatanku terarah kepada selain darimu,
Perhatianku lebih kepada sesuatu yang lain selain dirimu,
Namun, kesetiaanmu tetap utuh buatku,
Kasih sayangmu amat ku hargai,

Saat aku sedih dan letih,
Pasti surat-surat cinta yang engkau berikan,
Menjadi tatapan yang akan meyembuh segala kedukaan,
Saat hati ini perit menanggung ujian,
Lalu melukakan segala perasaan,

Engkaulah yang pasti akan ku beritahukan,
Engkaulah satu-satunya yang akan mendengar segala luahan,
Engkau hadir mengesat darah yang berlumuran,
Engkau jua yang merawat dan menyembuhkan,

Kerana itu juga,
Cinta ini semakin mendalam buatmu,
Hingga kau tak mampu untuk ku lupakan,

Hebatnya engkau wahai kekasihku...
Walau tak pernah aku melihatmu,
Terasa engkau selalu dalam dakapanku,
Selalu dekat dihatiku,
Tidak pernah jauh dariku,

Engkaulah kekasihku,
Engkaulah segalanya untukku...
Maafkanlah aku kekasihku,
Andai aku pernah jauh darimu...
Teruslah disisiku..

Kerana aku sedar,
Aku bukan siapa-siapa tanpamu,
Aku lemah tanpa kehadiranmu
Di sampingku....

J Siapakah kekasihku itu????
Dialah Allah s.w.t...
Nak kongsi ??

Boleh ja...

Comments

Popular posts from this blog

Jadi Doktor??

Sekolahku syurgaku

Surat untukmu sahabat